Friday, February 11, 2011

RUMAH BARU..... 2011

Alhamdulillah... rezeki anak2, aku dpt mbeli sebuah rumah yg comel. Cukup utk kehidupan kami berempat tumpang berteduh. Teruja jgak sbb 1st time dpt beli rumah.... Pasni klu nak beli rumah dah tererla skit. Rupanya byk yg perlu dipelajari dlm selok-belok utk membeli rumah.... Aku belajar dari pengalaman pertama. Kalau tak beli tentu belum tahu sebegini.

Pasni kalau ada lagi rezeki, blehla cari lagi kat Kedah plak. Tp yg pastinya nak buat rumah di tanah sendiri.... Lebih puas hati.

Orang kata mahal rumah yg aku beli... tp daripada kajian yg aku dpt, mmg rumah kat sini harganya mahal skit dari tempat lain. Dari duduk menyewa, lebih baik membeli & dapat jgak menambahkan aset di masa hadapan. ( Pandangan aku )

Apa pun, aku gembira sgt2 dapat membelinya.... :) Bila nak pindah x tau lagi. Rumah tu x ada lampu & kipas, kena pi beli dulu... Adeeiyy, biasanya kalau rumah baru dah siap dgn lampu & kipas tp ini tidak....??? Patutlah , org kata mahal.... Byk sudah aku melabur! Pasang grill lagi... Rail langsir pun kena jgak! Peace.... jgn tensen2, laburkan dgn senyuman supaya hati menjadi tenang.

PILIHAN LOT. NO 48 :

Inilah rumahnya..... ( Ogos 2010 )

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda...??