Thursday, August 12, 2010

Anak - My life, my love....


Sekarang tepat pukul 2.05 am, ntah tetiba aku tersedar dari tido... mataku pun segar bugar. Mungkin aku tertido awl tadi, inilah akibatnya.... Terasa mahu menulis tapi tak tahu apa yang nak ditulis. Daripada tak buat apa-apa, baik aku kongsi cerita.....

Melihat kepada anak-anakku, sumenya makin membesar, rupanya dah jadi ibu aku sekarang. Macam tak percaya tapi inilah kehidupan. bestnya kalau ada ramai anak,kan??? Tapi mampukah aku? Isssh, bila lihat anak-anak membesar di depan mata seronok rupanya. Jauh dari apa yang kusangka dahulu.

Sedap didengar bila anak-anak memaggilku "mama.....", bahgianya. Anak sulungku sekarang dah hampir menjejak kaki ke angka 3 manakala yg kedua sudah 6 bulan umurnya. Sakit bersalin masih lagi terasa tp bila anak di depan mata, sakit tu dah tak ingat... Itu hati seorang ibu agaknya. Sekaranglah baru merasa jadi seorang ibu. Wahai kaum=kaum wanita di luar sana, jadilah ibu yang baik dan yang terbaik untuk anak-anak kita. Itulah harapanku... mampukah??? Insya'Allah.... Amin.

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda...??